Program New Retail Summitu 2024

23–⁠24 / 4 / 2024 - DoubleTree by Hilton, Bratislava

Prológ

utorok - 23 / 4 / 2024

15:00-19:00

Registrace

16:00-18:30

Workshop

Moderuje:
Peter Šebo , Marketers
16:00-18:30

Sila značiek v obchode

16:00-18:30

Sila značiek v obchode

O čom to bude?

Počas inflačnej krízy mnoho kupujúcich zmenilo svoje nákupné správanie. Z tejto situácie ťažili najmä privátne značky. Zvykli si kupujúci na privátne značky alebo sa vrátia k značkovým produktom v lepších časoch?

Privátne značky, ako aj značkové výrobky dodávateľov bojujú o pozornosť a peňaženku zákazníka. Hracie pole je nerovnomerné, ale nie je to prehratá bitka.

Ako môžu rásť lepšie vedľa seba? Aké sú niektoré pozitívne príklady rozpoznateľných značiek na oboch stranách? Pomáhajú privátne značky dostať slovenské výrobky na pulty? A ako hrať túto hru férovo a čo najlepšie využiť silu, ktorú značky majú nielen v obchode.

Počas tohto workshopu si vypočujete obe strany a ich argumenty. Sami sa rozhodnete, kto má väčšiu silu.

Úvodné príspevky:
  • Ľubomír Tuchscher, Executive Director, Slovenské združenie pre značkové výrobky
  • Marc Knuff, Global Retail Director, Consumer Panel Services GfK
  • Michal Pastier, Co-founder, Darwin & the Machines and GoBigname
Rečníci:

17:00-21:00

Get Together / Networking

19:00

CEO Dinner (pre pozvaných)

Hlavný program

streda - 24 / 4 / 2024

08:00-09:00

Registrácia a ranná káva

09:00-11:00

Blok A:Na čo sa pripraviť

Moderuje:
Matej Cifra – Sajfa , moderátor
Chlieb a politika: dopad inflácie na maloobchod
Martin Vlachynský
Martin Vlachynský analytik, Iness
09:00-11:00

Chlieb a politika: dopad inflácie na maloobchod

O čom to bude?

Ceny potravín na Slovensku začiatkom roka 2023 dosahovali medziročný rast cez 20 %, čím sa zaradili na najvyššie miesta v rámci štátov EÚ. Tento vývoj viedol k oživeniu diskusie o rôznych regulačných zásahoch do trhu s potravinami. Prezentácia predstaví stručné analytické zhrnutie situácie s cenami a s predajom potravín na Slovensku. Súčasťou je popis niektorých regulačných zásahov v zahraničí, existujúcich aj navrhnutých regulačných zásahov na Slovensku a ich negatívnych efektov na trh a spotrebiteľa.

Martin Vlachynský

Martin Vlachynský

analytik, Iness

Po predchádzajúcej spolupráci nastúpil do INESS ako nový člen v roku 2012. Vyštudoval na Ekonomicko-správní fakulte MU v Brne, následne absolvoval master štúdium na University of Aberdeen. Zaoberá sa hospodárskou politikou, podnikateľským prostredím a konkurencieschopnosťou, najmä v zdravotníctve a energetike. Medzi jeho pravidelné projekty patrí Byrokratický index a index Zdravie za peniaze.

Keynote Speaker
Keynote: Budúcnosť maloobchodu v Európe
Marcin Nowakowski
Marcin Nowakowski Associate Partner, McKinsey & Company
09:00-11:00

Keynote: Budúcnosť maloobchodu v Európe

O čom to bude?

Poďme odhaliť poznatky z najnovšieho výskumu spoločnosti McKinsey, ktorý skúma dynamickú krajinu maloobchodu s potravinami v celej Európe. Výskum uskutočnený v spolupráci s EuroCommerce ponúka pohľad do budúcnosti tohto odvetvia a trendov, ktoré sú dnes pre lídrov v tomto odvetví najdôležitejšie. Predstavíme trendy pripravené na predefinovanie maloobchodu s potravinami v roku 2024 a neskôr a vyzveme vedúcich pracovníkov, aby prehodnotili a prispôsobili svoje stratégie.

Marcin Nowakowski

Marcin Nowakowski

Associate Partner, McKinsey & Company

Ako odborník na stredoeurópsky maloobchod radí vedúcim pracovníkom v tomto sektore. Zaoberá sa aj transformáciou rastu a commercial excellence. Do Bratislavy príde predstaviť novú štúdiu „State of Grocery in Europe“, ktorá bude zverejnená v apríli. Pôsobí ako Associate Partner spoločnosti McKinsey & Company vo Varšave. Je poradcom pri zlepšovaní rastu, marketingu a predaja.

Akou cestou kráčajú vaši zákazníci a kupujúci?
Ladislav Csengeri
Ladislav Csengeri Managing Director CR & SK, Consumer Panel Services GfK
09:00-11:00

Akou cestou kráčajú vaši zákazníci a kupujúci?

O čom to bude?

Slovenské domácnosti čelili v posledných rokoch viacerým výzvam. Z pohľadu nakupovania na trhu FMCG to bola najmä inflácia, ktorá pretvárala naše nákupné správanie. Do akej miery pretvorila aj nás samotných a jednotlivé typy kupujúcich na Slovensku? Poďme si spoločne pripomenúť a zhodnotiť, čo sa udialo za posledné roky. Ktoré trendy v nakupovaní pretrvajú a čo môžeme očakávať v blízkej budúcnosti?

Ladislav Csengeri

Ladislav Csengeri

Managing Director CR & SK, Consumer Panel Services GfK

Je riaditeľom divízie spotrebiteľského panelu spoločnosti GfK pre ČR a SK, ktorá kontinuálne monitoruje spotrebiteľské správanie domácností. V GfK pôsobí od roku 2007, zaoberá sa konzultačnou činnosťou v rámci výskumných projektov pre domáce a medzinárodné spoločnosti, do ktorých spadajú výrobcovia, ale aj obchodné reťazce. Taktiež sa zúčastňuje viacerých medzinárodných projektov v rámci regiónu CEE. Študoval na Podnikovo hospodárskej fakulte Ekonomickej univerzity v Bratislave, vrátane štipendijného štúdia na University of Applied Sciences Osnabrück v Nemecku so špecializáciou na marketing, výskum trhu a event management.

Otvorená diskusia na tému: Ako nové obchodné formáty menia trh?
Rečníci:
09:00-11:00

Otvorená diskusia na tému: Ako nové obchodné formáty menia trh?

O čom to bude?

V slovenskom maloobchode rýchlo vznikajú nové obchodné formáty. Veľkí hráči idú do menších formátov, franchising, online predaj potravín a očakáva sa vstup nového diskontného hráča. Ako bude meniť zákaznícke správanie maloobchodný trh? Vytlačí konkurencia veľkých hráčov aj do obcí a ako môžu špecializované predajne alebo prevádzky v malých obciach uspieť v súťaži? Pomôžu zmenšovať potravinové púšte automatizované obchody?

11:00-11:30

Prestávka na kávu, čaj a networking

11:30-13:30

Blok B:Kam sa posunúť?

Moderuje:
Matej Cifra – Sajfa , moderátor
Mastercard Obchodník roka 2023: Inovácia roka

Súťažnú prehliadku troch projektov nominovaných expertnou porotou uvedie:

Martin Dolejš, Business Development Director CZ/SK, Mastercard

Do polnoci objednáš, ráno v AlzaBoxe máš | Andrea Slaná, country manažérka, Alza.sk

Na ceste k nulovému odpadu | Lucia Vargová, Head of Corporate Communication, Kaufland Slovenská republika

Dostupnosť knihy v knižnici priamo v detaile produktu | Tomáš Ulej, Manager of Explore Team, Martinus

11:30-13:30

Mastercard Obchodník roka 2023: Inovácia roka

O čom to bude?

Alza.sk: Objednáte si do polnoci, máte to ráno v Alzaboxe

Alza.sk ponúka zákazníkom možnosť objednať si tovar až do polnoci a vyzdvihnúť si ho na druhý deň ráno v jednom z viac ako 670 AlzaBoxov rozmiestnených po celom Slovensku. Táto služba zaisťuje rýchle a pohodlné doručenie, zvyšuje spokojnosť zákazníkov a zároveň znižuje uhlíkovú stopu. Prostredníctvom AlzaBoxov môžu zákazníci vrátiť alebo reklamovať tovar aj 24 hodín denne, 7 dní v týždni. Projekt bol predstavený v decembri 2022 a postupne sa rozširuje do ďalších krajín.

Martinus: Dostupnosť knihy v knižnici v detaile produktu Kníhkupectvo

Martinus pridalo ku každej predávanej knihe možnosť zistiť jej dostupnosť v knižnici. Zákazníci tak získali možnosť knihu si nielen kúpiť, ale ak chcú, aj zadarmo požičať v knižnici vo svojom okolí. Po výbere z jednej zo stoviek knižníc sú presmerovaní priamo na online rezerváciu knihy v knižnici. Cieľom je podporovať čítanie bez ohľadu biznisový rozmer. Zákazníci oceňujú službu najmä pri vypredaných knihách. Inovácie zdôrazňujú starostlivosť o zákazníka a presahujú rámec samotného predaja.

Kaufland: Na ceste k nulovému odpadu

Vďaka optimalizácii procesov a zamestnancom vie Kaufland opätovne využiť a recyklovať v priemere až 94 percent vlastného vyprodukovaného odpadu. Stal sa tak prvou a zatiaľ jedinou maloobchodnou spoločnosťou na Slovensku, ktorej sa túto úroveň podarilo dosiahnuť. Ako prvá na Slovensku získala aj strieborný certifikát „Road to zero waste“ od TÜV SÜD na základe auditu. Až 10 % vyprodukovaného odpadu tvorili znečistené plasty a fólie z obslužných pultov. Vďaka unikátnemu projektu s jednou slovenskou spoločnosťou, ktorá je schopná vyčistiť fólie od zvyškov potravín s pomocou larvy Muchy čiernej, sa jej podarilo znížiť množstvo komunálneho odpadu až o 1 500 ton ročne.

Super Dr. Max – moderná cesta starostlivosti
Marián Jánoš
Marián Jánoš výkonný riaditeľ, Dr. Max Slovensko
11:30-13:30

Super Dr. Max – moderná cesta starostlivosti

O čom to bude?

Líder na trhu lekárenskej starostlivosti Dr. Max priniesol na Slovensko nový koncept veľkoformátovej lekárne pod značkou Super Dr. Max. Základným pilierom najmodernejšej a najväčšej lekárne v strednej Európe je odborné poradenstvo a starostlivosť o zdravie pacientov. Avšak Super Dr. Max je oveľa viac ako tradičná lekáreň, prináša novinky a inovácie s cieľom zlepšovať zákaznícku skúsenosť. Na ploche 865 m2 ponúka Super Dr. Max nové služby, široký sortiment, najmodernejšie prevádzkové technológie a zefektívňuje omnichanel prístup.

Marián Jánoš

Marián Jánoš

výkonný riaditeľ, Dr. Max Slovensko

Do vedenia spoločnosti Dr. Max Holding SK, prevádzkovateľa viac ako 400 lekární na Slovensku, nastúpil Marian Jánoš 1. júna 2023. Z pozície CEO je zodpovedný za dosahovanie obchodných a finančných cieľov Dr. Max, a taktiež za oblasť veľkodistribúcie liekov a zdravotníckych pomôcok spoločnosti ViaPharma SK. V rokoch 2001 – 2023 pôsobil vo vedení medzinárodných spoločností Mars a Danone pre trhy stredoeurópskeho regiónu.

Ako digitalizovať HR procesy v retaile: prípadová štúdia Pepco
Barbora Gvizdová
Barbora Gvizdová HR Manager, PEPCO Slovakia
Viktor Mečiar
Viktor Mečiar výkonný riaditeľ TULIP Solutions, partner, Accace
11:30-13:30

Ako digitalizovať HR procesy v retaile: prípadová štúdia Pepco

O čom to bude?

Obchodný reťazec Pepco zaviedol vo všetkých svojich prevádzkach na Slovensku a v Česku online dochádzkový systém TULIP bez terminálov a digitalizoval vybrané HR procesy. Ako taká digitalizácia prebieha a aké sú jej dopady, pozitívne aj negatívne porozprávajú zástupcovia oboch spoločností: z pozície dodávateľa TULIP Solutions a z pozície klienta Pepco. 

Barbora Gvizdová

Barbora Gvizdová

HR Manager, PEPCO Slovakia
Viktor Mečiar

Viktor Mečiar

výkonný riaditeľ TULIP Solutions, partner, Accace

Viktor má rozsiahle skúsenosti s riadením projektov implementácie ERP v rôznych európskych krajinách. V roku 2012 nastúpil do spoločnosti Accace na pozíciu Group IT Manager. Do jeho agendy spadalo projektové riadenie a vedenie rozsiahlych projektov implementácie zamestnaneckých portálov pre globálnych klientov spoločnosti. Počas týchto rokov sa tiež aktívne podieľal na vývoji inovatívneho cloudového riešenia TULIP, medzinárodnej platformy na automatizáciu a digitalizáciu firemných procesov. V súčasnosti je jedným z partnerov v Accace a výkonným riaditeľom spoločnosti TULIP Solutions s.r.o. Viktor získal magisterský titul z aplikovanej informatiky na Fakulte informatiky Masarykovej univerzity v Brne.

Ako lepšie riadiť firmu pomocou dát?
Jan Hirš
Jan Hirš Head of Industry 4.0 Domain, T-Mobile Czech Republic
11:30-13:30

Ako lepšie riadiť firmu pomocou dát?

O čom to bude?

Robotizácia, automatizácia a digitalizácia sú kľúčovými výzvami, ktorým dnes podniky čelia. Zatiaľ čo v nedávnej minulosti boli tieto prelomové inovácie doménou prevažne v oblasti veľkých firiem, je nevyhnutné, aby sa aj malé a stredné podniky prispôsobili novým trendom. Rozvoj 5G sietí predstavuje potenciálny prelom pre podnikanie, umožňujúci firmám výrazne zvýšiť efektivitu a produktivitu práce a súčasne dosiahnuť úspory. Prečo je dôležité, aby firmy modernizovali, aj keď sa im práve darí dobre? V čom mnohým lokálnym spoločnostiam uteká vlak a poráža ich zahraničná konkurencia? Prečo investovať do zlepšenia infraštruktúry, obmeny strojov, automatizácie, digitalizácie a zefektívnenia organizácie práce práve teraz?

Jan Hirš

Jan Hirš

Head of Industry 4.0 Domain, T-Mobile Czech Republic

Pôsobí v T-Mobile Česká republika v pozícii riaditeľa pre oblasť priemyslu 4.0 v rámci divízie T-Business. Ako expert zodpovedá aj za budovanie 5G kampusových sietí, automatizáciu a robotizáciu, IoT (internet vecí), big data, virtuálne a rozšírené reality. V minulosti pracoval pre Hewlett Packard Enterprise.

Ako sa rozvíjať na upadajúcom trhu?
Tomáš Vala
Tomáš Vala CEO, SIKO Koupelny & Kuchyně
11:30-13:30

Ako sa rozvíjať na upadajúcom trhu?

O čom to bude?

Trh so stavebnými materiálmi v roku 2023 klesol v celej Európe, v našom regióne v priemere o 15 – 25 %. Ako si skupina SIKO Kúpeľne & Kuchyne udržala prakticky rovnaký obrat? Ako upravuje svoju stratégiu a kde vidí príležitosti do budúcnosti?

Tomáš Vala

Tomáš Vala

CEO, SIKO Koupelny & Kuchyně

Tomáš Vala je od roku 2015 generálnym riaditeľom rodinnej firmy SIKO, najsilnejšieho predajcu kúpeľňového, kuchynského a interiérového vybavenia na českom a slovenskom trhu. Spoločnosť má obrat 6 miliárd Kč, má viac ako 50 predajní a 1000 zamestnancov. Štafetu prevzal od zakladateľky spoločnosti Jaroslavy Valovej. Spoločnosť úspešne digitalizoval. Prostredníctvom investícií do francúzskeho e-shopu LIVEA rozvíja e-commerce aktivity v západnej Európe, kde chce byť prvou voľbou v digitálnej inšpirácii v interiéroch. Vďaka vstupu do švajčiarskej spoločnosti Aqua Technologies expanduje SIKO na globálny trh prostredníctvom vlastných patentovaných produktov dodávaných do viac ako 70 krajín sveta. V roku 2020 získal Tomáš Vala ocenenie Vizionár roka v prestížnej súťaži Manažér roka.

13:30-14:30

Pracovný obed, networking

14:30-16:15

Blok C:Cesty k rastu

Moderuje:
Kateřina Paterová , Blue Events
Digitálny úspech. Podpora lokálnych značiek pri ich expanzii do zahraničia
Daniel Rogiński
Daniel Rogiński General Manager for Slovakia and CEE region, Zalando
14:30-16:15

Digitálny úspech. Podpora lokálnych značiek pri ich expanzii do zahraničia

O čom to bude?

Vďaka Zalandu môžu módne značky osloviť približne 50 miliónov zákazníkov naprieč 25 trhmi. Do zahraničia môžu expandovať vďaka jeho rýchlej a cenovo efektívnej logistike. Zistite, ako môžu výrobcovia a predajcovia oblečenia využiť najnovšie technológie a čím sa slovenskí zákazníci pri nakupovaní líšia od zvyšku Európy.

Daniel Rogiński

Daniel Rogiński

General Manager for Slovakia and CEE region, Zalando

Působí jako generální ředitel pro střední a východní Evropu zodpovědný za strategii a obchod. Kromě e-commerce je nadšenec i do nových technologií a v tomto směru posouvá rád společnost kupředu.

Ako otvoriť automatizovaný obchod 24/7
Martin Dolejš
Martin Dolejš Business Development Director CZ/SK, Mastercard
Michal Švrček
Michal Švrček riaditeľ sekcie IT a služieb, COOP Jednota Slovensko
14:30-16:15

Ako otvoriť automatizovaný obchod 24/7

O čom to bude?

Modernizácia a automatizácia sú prirodzenou súčasťou vývoja a nového smerovania v obchode. Ich vplyv pozitívne zasahuje aj do rozvoja tradičného obchodu. Sofistikované inovácie si vyžadujú zmenu a prispôsobenie interných procesov, zákazníkom prinášajú nové možnosti, väčší komfort, chce to však väčšiu odvahu i zmenu v spotrebiteľskom správaní. Ako využívajú zákazníci najväčšej domácej siete novinky v oblasti digitalizácie a technologických inovácií? Automatizované predajne 24/7 poskytujú zákazníkom možnosť nakupovať non-stop, čo je nesporne veľkou výhodou a ďalším krokom k zvýšeniu komfortu pre zákazníkov. Ako sa pripravuje na implementáciu nového konceptu predajní tradičný slovenský maloobchodný systém COOP Jednota?

Martin Dolejš

Martin Dolejš

Business Development Director CZ/SK, Mastercard

Během svého šestiletého působení ve společnosti Mastercard rozvíjí klíčové aktivity pro rozšíření akceptace karet a digitálních plateb v tradičních i netradičních segmentech napříč českým a slovenským trhem. Buduje dlouhodobá partnerství s předními obchodníky s cílem podpořit platby kartou, zvýšit efektivitu prodeje a zvýšit tak jejich příjmy. Předtím působil řadu let v oblasti rozvoje byznysu ve společnosti O2 a na počátku své kariéry i v T-Mobile.

Michal Švrček

Michal Švrček

riaditeľ sekcie IT a služieb, COOP Jednota Slovensko

Znalosti zo štúdia na Fakulte informatiky a informačných technológií STU v Bratislave zúročil vo svojom profesijnom živote. Od roku 2004 sa venuje vývoju a implementácii informačných systémov v oblasti výroby, IT služieb i obchodu. V roku 2007 sa stal súčasťou kolektívu COOP Jednoty Slovensko, kde od roku 2018 pôsobil ako riaditeľ odboru IT a od roku 2022 zastáva pozíciu riaditeľa sekcie IT a služieb. Aktívne sa podieľal na implementácii Automatizovaného systému merania teploty a vlhkosti v predajniach, ktorý bol ocenený Úradom pre normalizáciu, metrológiu a skúšobníctvo Slovenskej republiky Cenou J.A. Segnera. Je iniciátorom moderného dynamického prístupu v rámci tradičného slovenského maloobchodu. Koordinuje zavádzanie projektov digitalizácie a automatizácie v systéme COOP Jednota, ako sú napr. centrálny e-shop, digitalizácia vernostného programu, e-doklad a ďalšie. Od roku 2024 zastáva aj pozíciu predsedu predstavenstva GS1 Slovakia.

Úspech nie je náhoda, jednotkou sme sa nestali zo dňa na deň
Martin Grygařík
Martin Grygařík podpredseda predstavenstva a obchodný riaditeľ, Plzeňský Prazdroj
14:30-16:15

Úspech nie je náhoda, jednotkou sme sa nestali zo dňa na deň

O čom to bude?

Prazdroj sa vlani stal jednotkou na slovenskom pivnom trhu, a to vďaka dlhodobému rastu predajov a tržieb v retailovom segmente a tiež posilneniu pozícií v segmente HORECA. Aká bola cesta k tomu a aké prekážky bolo potrebné odstrániť?

Martin Grygařík

Martin Grygařík

podpredseda predstavenstva a obchodný riaditeľ, Plzeňský Prazdroj

Pôsobí v pivovarníctve viac ako 30 rokov. Svoju kariéru začal už počas svojich štúdií v Pivovare Radegast, kde viedol oddelenie kľúčových zákazníkov. Po fúzii pivovaru s Plzeňským Prazdrojom v roku 2000 zastával rôzne obchodné pozície v rámci off-trade, a následne bol niekoľko rokov aj riaditeľom pre retail.

Pred ôsmimi rokmi bol menovaný za obchodného riaditeľa a podpredsedu predstavenstva Plzeňského Prazdroja Slovensko. Má na starosti vedenie spoločnosti a zodpovedá za jej obchodné výsledky. Je držiteľom ocenenia Zlatý Radegast za celoživotnú prácu pre túto obľúbenú českú značku. Je tiež jedným zo zakladajúcich členov Správnej rady úspešného slovenského zálohového systému.

Ako byť stále relevantný? Odpoveďou je kvalitný lokálny produkt
Olga Kubíková
Olga Kubíková Marketing Manager, Kofola ČeskoSlovensko
14:30-16:15

Ako byť stále relevantný? Odpoveďou je kvalitný lokálny produkt

O čom to bude?

Najznámejší slovenský hroznový nápoj bol prvýkrát vyrobený v roku 1974 s cieľom konkurovať nápojom kapitalistického sveta. Čoskoro sa stal nedostatkovým tovarom. Vďaka čomu je aj po 50-tich rokoch Vinea stále atraktívna? Čo jej pomáha udržať si svoju pozíciu vo svete neustále sa meniacich trendov? Aké riziká budovanie takého silného lovebrandu prináša?

Olga Kubíková

Olga Kubíková

Marketing Manager, Kofola ČeskoSlovensko

Vyštudovala medzinárodný obchod na VŠE v Prahe a na McGill University v Montreale. Po štúdiu stážovala vo Výbore medzinárodného obchodu v Európskom parlamente v Bruseli. Skúsenosti s brand manažmentom získala pri riadení lokálnych a medzinárodných značiek v spoločnostiach Savencia Fromage & Dairy, Mattoni 1873, Ferrero a Kofola, kde má v súčasnosti na starosti kategóriu prémiových limonád.

16:15-18:00

Podvečerný networking

18:00-19:00

Dinner Buffet

19:00-20:30

Spoločenský večer

Večerom sprevádza:
Matej Cifra – Sajfa , moderátor

Special Guest: Korben Dallas

Spoločenský večer spojený s odovzdaním slovenských cien Mastercard Obchodník roka 2023
roy_logo_or_rgb.jpg

korbendallas.jpg
20:30-22:30

Cocktail, Networking