23–24 / 4 / 2025 - DoubleTree by Hilton, Bratislava
Ako môže umelá inteligencia pomôcť obchodníkom na Slovensku zvýšiť efektivitu a lepšie reagovať na očakávania moderných zákazníkov? Príďte si vypočuť reálne príklady, výzvy aj úspechy priekopníkov, ktorí už AI v retaili využívajú. Diskutujte s tými, ktorí umelú inteligenciu pretvárajú na konkurenčnú výhodu.
Slovenskí kupujúci čelia novým výzvam vyplývajúcim z konsolidačných opatrení, a zároveň sú vystavení dopadom vývoja na globálnej úrovni. Nielen tieto externé faktory, ale aj želania, životné situácie, zdravie a v neposlednom rade trendy formujú to ako sa kupujúci správa a nakupuje. Pozrime sa spoločne na domácnosti na Slovensku a na to ako výzvy posledných období zarezonovali v ich nákupoch.
Je riaditeľom divízie spotrebiteľského panelu spoločnosti GfK pre ČR a SK, ktorá kontinuálne monitoruje spotrebiteľské správanie domácností. V GfK pôsobí od roku 2007, zaoberá sa konzultačnou činnosťou v rámci výskumných projektov pre domáce a medzinárodné spoločnosti, do ktorých spadajú výrobcovia, ale aj obchodné reťazce. Taktiež sa zúčastňuje viacerých medzinárodných projektov v rámci regiónu CEE. Študoval na Podnikovo hospodárskej fakulte Ekonomickej univerzity v Bratislave, vrátane štipendijného štúdia na University of Applied Sciences Osnabrück v Nemecku so špecializáciou na marketing, výskum trhu a event management.
Akými zmenami prechádza správanie zákazníkov v posledných rokoch? V najnovšom trend reporte vám predstavíme kľúčové trendy a zmeny v zákazníckom správaní, ktoré transformujú úlohu značiek v ich životoch. Na základe štyroch zážitkových identít a príkladov známych aj lokálnych značiek ukážeme, ako zmysluplne obohacovať portfólio produktov a služieb či prinášať inovácie vychádzajúce z očakávaní cieľových skupín a ich budúcich potrieb.
Má viac ako 10 rokov skúseností s produktovým manažmentom, ako aj hlboké znalosti zamerané na zlepšovanie zákazníckej skúsenosti značiek. Dlhé roky pôsobila ako produktová manažérka v Profesii a Martinuse, dnes sa v CX štúdiu Lighting Beetle* venuje konzultáciám, facilitácii a navrhovaniu zákaznícky orientovaných riešení na mieru klientom.
Pacient a zákazník sa mení, meníme sa aj my. Príďte si vypočuť, ako Dr. Max nanovo definuje koncept lekárne a prináša revolučný retailový zážitok do sveta zdravotníctva. Generálny riaditeľ spoločnosti Dr. Max Slovensko, Ing. Marián Jánoš, MBA, zhodnotí na New Retail Summit rok, odkedy otvorili veľkorysú a modernú lekáreň budúcnosti. Dozviete sa, čo zafungovalo, kde sú rezervy a ako reagovali zákazníci alebo naopak, čo nefunguje. Dr. Max sa podelí aj o obchodné výsledky a plány pre ďalší rozvoj lekární novej generácie. Nenechajte si ujsť inšpiratívnu prednášku o tom, ako Dr. Max udáva smer inováciám v lekárenskom retaile a prináša zákazníkom komplexnú a modernú starostlivosť.
Do vedenia spoločnosti Dr. Max Holding SK, prevádzkovateľa viac ako 420 lekární na Slovensku nastúpil 1. júna 2023. Z pozície generálneho riaditeľa je zodpovedný za dosahovanie obchodných a finančných cieľov Dr. Max, a taktiež za oblasť veľkodistribúcie liekov a zdravotníckych pomôcok spoločnosti ViaPharma SK. V rokoch 2001 – 2023 pôsobil vo vedení medzinárodných spoločností Mars a Danone pre trhy stredoeurópskeho regiónu.
Ako ovplyvní vstup Biedronky konkurenčné prostredie na Slovensku? Ako sa darí veľkým nadnárodným spoločnostiam, ktoré patria medzi top maloobchodníkov v iných krajinách, a ako sa to odráža na ich podnikaní na Slovensku? Aké iniciatívy zaviedli politickí lídri v strednej Európe v oblasti obchodu a do akej miery splnili svoje ciele?
Sebastian Rennack vedie poradenskú spoločnosť Aletos Retail Advisory a zameriava sa na trhy Nemecka a strednej a východnej Európy. Ako nemecký expatriant žijúci a pracujúci v regióne viac ako 20 rokov prináša detailné trhové poznatky, ktoré kombinujú strategickú perspektívu, analytické dáta a praktické skúsenosti z retailu.
Počas svojej kariéry prispel k rozvoju národných predajných konceptov pre popredné spoločnosti, ako sú Schwarz Group a Metro Group. Ako nezávislý retailový analytik spolupracuje s globálnymi konzultáciami a podieľa sa na projektoch v oblasti FMCG vo viac ako 15 európskych krajinách.
Sebastian získal prestížnu cenu RETHINK Retail Analyst Award (2023, 2024) a ako bývalý korešpondent časopisu Lebensmittel Zeitung publikoval viac ako 500 článkov a analýz. Je tiež pravidelným rečníkom na významných konferenciách v regióne.
Súťažnú prehliadku troch projektov nominovaných expertnou porotou uvedie: Martin Dolejš, Business Development Director CZ/SK, Mastercard
O víťazovi rozhodne hlasovanie publika.
Prezentácia sa zameria na výzvy, ktorým dnes čelí pivná kategória, a načrtne, ako na ne v Plzeňskom Prazdroji spolu s Kauflandom reagujeme priamo na predajnej ploche. Pozrieme sa na dve kľúčové oblasti: prehľadnosť a emócie. Prehľadnosť a intuitívna navigácia umožňujú rýchlu orientáciu, šetrenie času pre nakupujúceho a potenciálne väčší cross-shop. Modernizáciou a príjemným vzhľadom sprostredkovávame na predajnej ploche pozitívne emócie a momenty, ktoré si so zodpovedným pitím piva prirodzene spájame. Predstavíme konkrétne iniciatívy, ktoré spolu s Kauflandom úspešne realizujeme a vďaka ktorým veríme, že pivo si udrží svoju atraktívnosť a relevanciu aj pre ďalšie generácie.
Je cena svätý grál retailu? Predajňa je pre zákazníka javiskom. Cieľom je zákazníkom poskytnúť okrem „spravodlivej“ ceny aj zážitok z nakupovania, načúvať ich potrebám, prispôsobiť sa vonkajším okolnostiam a prinášať osobný prístup a poradenstvo.
Absolvent Obchodnej fakulty VŠE, od roku 1995 konateľ spoločnosti dm drogerie markt, dočasne zodpovedný aj za rezort Nákup a marketing, zastáva aj funkciu viceprezidenta RÚZ, v rámci ktorej zastupuje alianciu SAMO.
Obchod nie sú len čísla. Sú to emócie a tie robia zo zákazníkov verných zákazníkov, ktorí sa vracajú. Pozitívna zákaznícka skúsenosť sa buduje dlhodobo. Jej základom je dostupnosť predajní, pozitívne nastavenie personálu, komfortné prostredie, kvalitný sortiment a služby zákazníkom. COOP Jednota v domácej maloobchodnej sieti staviame na tradičných hodnotách obchodu a blízkosti. Predajne COOP Jednota sú nielen miestom bežného nákupu, poskytujú i možnosť s nákupom uhradiť poštové poukážky, šeky, bankové zloženky a pri platení platobnou kartou i výber hotovosti. Ako prvý potravinový reťazec na Slovensku v roku 2024 otvoril automatizovanú predajňu 24/7, ktorá predstavuje revolučnú formu nakupovania. Nové trendy, inovácie a nové technológie sú súčasťou predajní COOP Jednota a bude ich aj naďalej rozvíjať a implementovať.
Od 1. januára 2024 vedie sekciu obchodu a rozvoja maloobchodnej siete COOP Jednota Slovensko. Renáta Peťovská pôsobila od roku 2001 v top manažmente spoločnosti Julius Meinl Coffee Group. Počas svojej profesijnej cesty získala bohaté skúsenosti z riadenia zameraného na rozvoj podnikania v oblasti FMCG a transformáciu v CEE regióne. Viedla tím viac ako 300 zamestnancov v piatich krajinách (Rakúsko, Taliansko, Slovinsko, Česko a Slovensko). S viac ako 20 ročnými skúsenosťami s vedením ľudí prináša profesionálny prístup, dynamiku, zmysel pre cieľ a otvorenosť novým výzvam. Práca s otvorenými a tvorivými ľuďmi je pre ňu inšpiráciou a hnacou silou napredovať v neustále silnejúcej konkurencii v oblasti maloobchodu na Slovensku.
Množstvo produktových dát vo svete maloobchodu neustále a prudko rastie a čoraz viac sa kladie dôraz na ich kvalitu. V roku 2022 odštartovala GS1 Slovakia v spolupráci s GS1 Czech Republic aktivity potrebné na implementáciu globálneho štandardu GDSN na Slovensku a spustenie 1. certifikovaného slovenského e-katalógu SYNFONY. V súčasnosti GS1 Slovakia kooperuje s viacerými obchodnými reťazcami za účelom napojenia do SYNFONY. Zistite, aké výhody GDSN a SYNFONY vidí slovenský obchodný reťazec TERNO, a prečo sa vôbec v TERNO rozhodli prijímať produktové dáta od svojich dodávateľov elektronicky.
Napriek tomu, že počet ľudí s nejakou formou zdravotného znevýhodnenia predstavuje 15% populácie, je táto skupina v spoločnosti málo viditeľná. Sú to však ľudia, ktorí tiež majú svoje túžby a svoje sny, svoje potreby. Všetci títo ľudia sú potenciálnymi zákazníkmi. Ako lepšie poznať ich potreby, čo urobiť, aby sme im rozumeli a tiež, aby oni rozumeli nám.
Predstavíme vám príklady z praxe obchodného reťazca, ktorý zamestnáva viac ako 7 % ľudí so zdravotným znevýhodnením a vytvára inkluzívne nákupné prostredie pre nepočujúcich zákazníkov a osoby na autistickom spektre. Veríme, že tieto iniciatívy zlepšia nákupný zážitok a zároveň posilnia rovnosť v prístupe k zakaznickym službám.
Jana Žitňanská je bývalá redaktorka a moderátorka TV Markíza, Rádio Twist, STV. V rokoch 2010-2023 pôsobila ako poslankyňa NRSR a Európskeho parlamentu. V súčasnosti je predsedníčkou občianskeho združenia Krajina bez bariér a konzultankou pre oblasť zdravotného znevýhodnenia.
Miroslava Rychtarechova je Head of country people operation manager pre spoločnosť Tesco Stores SR a.s. Vo svojej profesionálnej kariére sa zasadzuje za vytváranie pracovného prostredia, kde je každý vítaný s dôrazom na podporu ľudí prichádzajúcich na pracovný trh z akéhokoľvek znevýhodneného prostredia. Za svoje iniciatívy získala minulý rok ocenenie HR Lídra roka 2024. Je členkou správnej rady DofE (Duke of Edinburg) mládežníckej organizácie ako aj členkou predstavenstva HRcomm.
Special Guest: Celeste Buckingham